Barnvakt!

Erik och Elton har varit hos oss hela helgen, känns som att det var första gången som vi var barnvakt för dem. Vi och vi, de hängde naturligtvis mest med Oliver, Johan och jag har bara servat grabbarna. Det har iaf varit väldigt mysigt att få umgås och rå om de småstora grabbarna. På lördagen åkte vi en sväng om staden och handlade lördagsgodis, det var väldigt längesedan, så det blev naturligtvis en påse godis till Johan och mig också, mums. Till lunch blev det korv med bröd och mer och på eftermiddagen blev det en riktigt god stek med sås och potatis, alla åt väldigt bra.
På kvällen blev det godis och fotboll, dataspel för grabbarna....
Jag bäddade för grabbarna i Michaelas rum, så där sov det riktigt gott alla tre.
De vaknade när jag väckte Oliver, då det var dags för honom att bege sig ut med sina tidningar. Men först hann vi äta frukost och när Oliver var hemma igen blev det pepparkaksbak.
Lite julstämning behövs, så det blev några jullåtar på radion. Grabbarna tyckte att det var kul att baka, de var koncentrerade och gick in för uppgiften en bra stund. En del deg hamnade i magen och det är ju en stor del av nöjet med att baka pepparkakor. 
När vi var nöjda och pepparkakorna bakade, så började jag med middagen. Denna gång blev det baconlindad köttfärslimpa, med sås, potatis och lingon.
Anna och Fredrik kom vid halv fem och då tog vi en fika, pepparkakorna skulle smakas på och sedan åkte de hem. Vi har haft en härlig helg tillsammans och jag hoppas att Erik och Elton också är nöjda. Det var kul att få ha grabbarna här, de är otroligt mysiga.
Kvällen avslutade Oliver och jag i Valinge kyrka med sinnesrogudtjänst. Vi fick alla som ville gå fram och tända ett ljus och det passade jag å med att göra. Jag tycker att det är mysigt att vara i kyrkan, det blir en stund att stanna till och tänka efter. Dagens gudtjänst handlade om att det är som det är och att man får försöka förlåta och släppa det man inte kan påverka, utan ha mod att påverka och förändra det man kan. Jag tänker också att det är viktigt att leva här och nu och ta vara på det som faktiskt är. 
En liten slant i kollekt får man också bidraga med.....
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Tack snälla för hjälpen!! Killarna hade jättekul och vill gärna att ni passar dem fler gånger :)

2 Anonym:

skriven

Tack snälla för hjälpen!! Killarna hade jättekul och vill gärna att ni passar dem fler gånger :)

Kommentera här: