Den stundande högtiden gör sig påmind

Vi hänger med Willy den 1 november, då blir det lek på lekplats. Han tycker om att laga mat.
(null)
När vi kommer in igen, så blir det lek med bokstäver. Här skrivs det namn ihop med farfar. 
(null)
Dagen efter är vi på stan och den stundande högtiden gör sig påmind. Vi träffar nämligen på tomten. Det var lite spännande till en början, men Willy blev tuffare efter att ha pratat med tomten en stund ihop med sin mamma.
(null)
(null)
(null)
Vilken tur att få träffa på tomten såhär tidigt och skicka med önskningar inför jul. Dagen fortsatte sedan för mig med bak inför första advent. Det blev både lussekatter och andra bullar.
(null)
(null)
Jag tycker om att baka med det blir inte så ofta. Inför advent vill jag gärna ha lite glutenfria lussekatter i frysen. Denna gång bakade jag en sats av varje och det hoppas jag räcker. Bullarna var ett nytt recept och denna deg var något kladdig. Det blev till att pröva lite olika former på bullarna och tillslut fick jag ihop dem. När bullarna var färdiggräddade smakade vi på dem och de smakade väldigt bra.

Kommentera här: