Pedagogista

Veckan rusade på med jobb och på torsdagen var det äntligen dags för kurs i Göteborg. Jag ska börja läsa till Pedagogista, vilket ska bli väldigt kul. Denna första träff började redan kl 15, så jag fick sluta tidigare och bege mig iväg ihop med Marie. Det var först introduktion, där vi fick reda på upplägget och se hur några av böckerna såg ut,  (null)
sedan blev det en liten uppgift. Vi fick välja varsitt kort och beskriva hur vi känner oss inför denna kurs mot pedagogistarollen.....  Jag valde detta kort, känner mig i en dimma som jag ska reda ut, det kommer att klarna och falla på plats..... (null)
Har aldrig känt mig så inspirerad och längtansfull inför nästa tillfälle, det känns väldigt bra, mycket intressant utbildning.......    Denna utbildning känns helt rätt, så kul. Samtidigt med denna utbildning ska jag gå en utbildning i Reggio Emilia också, men dessa kompletterar varandra och vissa böcker är desamma, så det kommer funka väldigt bra. 
På fredagen den 6/9 var det dags för tjejfest hemma hos Jeanette, vilken hon hade ihop med Agneta, jättekul och mysigt, många roliga aktiviteter och mycket god mat....
(null) 
(null)
Tack för en supertrevlig kväll med er alla härliga tjejer....,                                                       På lördagskvällen fick vi för oss att vi ville spela golf och då begav vi oss ner till Klosterfjordens golfbana och gick nio hål.         (null)
(null)
(null)      (null)
Det var en skön golfkväll och spelet flöt på kanska bra, iaf bättre än senast för mig. Det är väldigt skönt och rofyllt att komma ut på golfbanan, men steget dithän är oftast väldigt långt bort. Men denna kväll blev det av och det är jag mycket glad över, underbart att vara lite aktiv......                                                                 På söndagen den 8 september var det dags för fotboll igen och denna gång mot Leikin i Halmstad, men först blev det middag hos mamma.  (null)
(null)
Tack så väldans mycket mamma, det var jättegott. Lite lyxigt också att slippa laga mat. Därefter begav vi oss ner mot Halmstad och Spannarps IP. När vi är påväg ner, får vi veta att Marcus inte ska vara med, så tråkigt. Våran grabb var förkyld och då får man hålla sig bredvid planen. När vi kommer fram märker vi att vi är en timma tidigare, matchen börjar inte innan kl 15, så då blev det lite shopping på Lager 157...... (null)
(null)
(null)
Matchen startade helt ok, Leikin pressade dock på och ledde med 2-0 i halvtid. I andra halvlek, bara några minuter in i matchen gjorde vi 2-1, men sedan fortsatte Leikin med sin press, så det blev en tuff match för vårat DeromeÅskloster, det var inte helt lätt att försöka få in bollen och att freda sitt eget mål.  Vi förlorade dock matchen med alltför stora siffror 6-1. Tidigare har Henke släppt in max två bollar, men denna eftermiddag blir det några till. Det är tungt nu för våra grabbar, det är bara att försöka ta nya tag inför nästa match. 
       





Kommentera här: