Långfredag!

Vi vaknade vid åtta och gick upp och fixade frukost. Efter frukosten gjorde Oliver sig iordning och jag plockade lite härhemma och sedan fixade jag mig också. Strax efter tio hade vi packat in lite saker och oss själva i bilen och sedan bar det av till Valinge kyrka. Idag är det Långfredag och Olivers tur att hjälpa till inför gudtjänsten. 
Oliver var ensam att hjälpa till från sin grupp på fem, men det gick bra. Han fick hängt upp siffror inför psalmerna och delat ut några psalmböcker till gudstjänstbesökare...
Idag handlade det om Jesus på korset och prästen bar svarta kläder.... En dyster gudstjänst, som prästen sedan avslutade med att vi skulle gå ut i det soliga, men något kalla vädret och njuta av dagen...,,
Eftersom det var så härligt väder, fick jag för mig att även bilen skulle få sig en omgång, så nu är vi här igen...
Det blev det bästa programmet, då jag för några dagar sedan fick syn på att OKQ8 var med i Varbergskortet med 50% på just detta val av tvätt. Nu ska även bilen bli riktigt vårfin.... Varbergskortet är bra på många sätt, bara man har det med sig och så gäller det att vara uppdaterad på innehållet.... Sedan tjänar man snabbt in 100 lappen som man betalat och kan även få mer förtjänst på detta lilla kort. Oliver och hans lag tjänar också på att sälja dessa kort, de får hälften i vinst. Så vill någon ha detta kort, så säger ni bara till oss, så ordnar vi detta.....
Medans vi väntade på vår tur, källsorterade jag och Oliver köpte lite lunch till oss, varsin toast blev det. Efter tvätten handlade vi på hajen och sedan blev det en snabb sväng om Intersport och därefter körde vi hem igen....  
Hemma började jag med förberedelser inför kvällen. Jag har bjudit hit Annelie, Jasper och Charlie och det ska bli mysigt. Det är alltid kul att göra något när Johan hittar på annat och samtidigt så tycker Oliver att det är kul att hänga med dessa killar....
Jag fixade maten, dukade och städade och sist fixade jag mig själv. Nu är det färdigt, bara gästerna som saknas....
Vi bjöd på fläskfilégryta, rotfrukts- och potatisgratäng och sallad. Som efterrätt blev det marängsviss och varma hallon.,,,  Allt var mycket uppskattat, de vågade tom smaka på champinjonerna som var i grytan.....
Det blev en mysig och trevlig kväll tillsammans, killarna spelade som vanligt och Annelie och jag satt och pratade.
Tack för att ni kunde komma och tack för våra presenter...
När det sedan blev dags för gästerna att åka hem, så blev det bara Annelie som åkte, grabbarna ville sova över och det passade bra. Grabbarna fortsatte spela en bra stund till och jag plockade undan och gjorde iordning efter kvällens tillställning, sedan satte jag mig i soffan och slappade och kollade i olika tidningar.....
 

Kommentera här: