Dagarna går fort!

Dagarna går fort, men vi fyller dem med gott innehåll. Dagen efter midsommar åkte Johan till sina föräldrar och jag åkte till min mamma i stugan och hälsade på. Jag har alltid många ärenden, när jag väl ska in till stan, så det tog ett tag innan jag kom dit. När jag väl kom dit var även min mormor på besök och det var ju trevligt. Vi satt och pratade en stund och sedan fick vi lunch, mamma fixade till denna. Det blev pyttipanna, då mamma haft gäster kvällen innan..... Gott var det, Tack för detta mamma...
Jag stannade inte så länge, då vi bestämt med Örnstedths att vi skulle spela golf....
Så strax innan fyra slog vi ut på hål ett i Grimeton, vår Östra hemmabana....
Vi fick en härlig 9-håls runda med många fina slag och bra puttar..... Helena lyckades göra en birdie och blev då väldigt glad, vilket man ska bli, då det kanske inte händer så ofta.....
Efter denna runda åkte vi hem och fixade oss, matchen till ära dressade vi oss i gult och blått, för att sedan ta cyklarna till Lars och Helena för grill och fotbollsmatch. Vi ska se Sverige möta Tyskland. Detta blir min första svenska VM-match och det ska bli väldigt intressant.
Här är vi laddade och redo för matchstarten.
Lars grillade hamburgare och dessa åt vi strax innan matchen började. Tack de blev väldigt goda. 
Matchen är igång och efter en halvtimma gör Ola Toivonen mål för Sverige.....
Det är helt otroligt, men vi leder nu med 1-0.....
Efter en bra stund utjämnar Tyskland till 1-1 och i sista sparken på övertid gör Tyskland 2-1, surt för oss och Sverige. Det var en spännande tillställning framför tv:n och en mysig stund ihop med familjen Örnstedth. Efter matchen var vi alla nöjda, så då cyklade Johan och jag hem igen.
Dagen efter var vi uppe tidigt ihop med Oliver, då han hade sina tidningar att sälja. Därefter var dagen fri, så då passade vi på med att städa och fixa lite hemma och sedan åkte vi in till stan och handlade och samtidigt så hälsade vi på mamma och Leif. Leif är på Skansliden, då han inte mår så bra och det känns bra att vi åkte dit och hälsade på.
På måndagen efter vårt arbete var det kalas för Thilda och Adam, så då var vi där. De bjöd på grillat, kyckling, fläskfilé, potatisgratäng och goda sallader. Det blev även lite kubbspelande.....
Det var så trevligt att se alla igen, det var ett tag sedan vi träffade Annas mamma och pappa. Tack alla för en mysig tillställning.....

Kommentera här: