Tiden går

Tiden går fast det är Corona-tider, men det har blivit ett annat lugn. Det finns ju inte så mycket att företa sig, utan jag jobbar, pluggar och handlar mat, det blir ju såklart en och annan golfrunda också. Olivers träningar börjar denna vecka, så nu blir det till att skjutsa honom, en eller två dagar i veckan. De ska naturligtvis träna utomhus, både fys, styrka, löpning och med klubba och boll. Det känns så bra, då han behöver komma igång och röra på sig. Äntligen händer något på idrottsfronten.....                                                      
Michan kom förbi mitt arbete en dag och då fick jag min försenade födelsedagspresent. Tack så väldans mycket, en jättefin vit rund ugnsform. Ni är bara bäst mina fyra underbara juveler, älskar er så mycket...... (null)
(null)
Den 15 maj var det dags för en kväll i Vinberg. Jag och mina fd kollegor från Gläntan, ska träffas hemma hos Annica. Det ska bli så trevligt att ses och så får vi kolla in hennes nya kök. Det var väldigt fint, stort och rymligt.   Annica bjöd på bubbel och småplock och sedan blev det fiskgryta och hembakat bröd, mycket gott. Lite senare blev det kaffe och kanelbullskladdkaka, mumsigt. Det är så kul att ses och som vanligt blir det många timmars prat och skratt, det är så kul att kunna umgås med er. Tack för en mycket trevlig kväll, längtar redan till nästa träff.       På lördagen den 16 maj blev det grillat till lunch och våran Felix kom hem och hängde med oss en stund. (null)     
(null)
Det är så gott med grillat, så det kan vi äta flera dagar i veckan. Denna gång blev det som synes hamburgare, korv och rotfrukter....             Det blir allt som ofta en promenad på min rast, det är otroligt skönt att komma ut en stund. Vädret har blivit bättre och detta gör ju sitt.... (null)
(null)
Våren är här med många vårtecken, här en smörblomma så fin, vilken jag fick syn på och uppmärksammade under min promenad den 20 maj......






Kommentera här: