Fortsättning på min kurs

Måndagen den 20 januari började vår Reggio Emilia utbildning igen efter ett uppehåll över december månad med jul och nyår. Det blev en givande föreläsning som handlade om pedagogiska miljöer av Pia Fransen. Vi har ett rum och vad gör vi med det? I dagarna fick jag också veta att jag blivit godkänd på min hemtenta och det känns väldigt skönt, så nu blir det fortsättning på min kurs. Torsdagarna framöver är numera fortsatt avsatta för utbildning till pedagogista i Göteborg, både intressant och påfrestande. Den 23/1 var det dags för kursens första träff och den innehöll både föreläsning och workshops, med berättelser i våra olika grupper. Dessa saker utgjorde vår historia. (null)
(null)
Det blev en berättelse som handlade om ett hav med många fiskar och en grotta där det både ett troll.                                                                    Lördagen den 25 januari hade vi middagsgäster och då blev det ris och linsgryta, även en taccogratäng. Marcus, Lovisa och Felix kom hem och åt. 
(null)
(null)
Senare på eftermiddagen blev det match i SWC, då jag vunnit biljetter till denna herrmatch. Det var en ganska ok match, som Helsingborg tillslut vann med 4-6.                      När vi kom hem närmare kvällen blev det ostbricka, mysigt och gott.      (null)
Vi hade köpt chokladapelsin, då vi funderade på vad detta kunde vara, men det var inget annat än en vanlig apelsin. 
(null)
På söndagen blev det golf och Maxmat hos mamma, mysigt och gott, men kanske inte den bästa maten. Men det få blir så ibland, då det inte alltid är så lätt att få ihop det där med matlagningen.
(null)


 






Kommentera här: